Selasa, 02 Juni 2009

Manohara Juga Ramaikan Media Malaysia

Selasa, 02/06/2009 11:42 WIB
Manohara Juga Ramaikan Media Malaysia
Ramdhan Muhaimin - detikNews

Video Terkait
Manohara Kabur dari Fakhry
Foto Terkait
Manohara Jumpa Pers malaysia - Drama Manohara Odelia Pinot tidak hanya menyita perhatian media di Tanah Air. Setelah tiga hari, berita mengenai larinya istri Pangeran Kelantan Tengku Muhammad Fakhry tersebut di Malaysia juga menyedot perhatian sejumlah media lokal.

Hampir semua media lokal di Malaysia tidak luput mengangkat permasalahan Manohara. Seperti media harian Utusan Malaysia menempatkan dua isu Manohara pada halaman pertama koran tersebut dengan judul 'Manohara Aibkan Istana Kelantan' dengan gambar Manohara, dan 'Dia Buat Keputusan Tinggalkan Suami' di samping gambar Pangeran Kelantan Tengku Muhammad Fakhry.

Sahabat karib Tengku Temenggung Kelantan, Mohd Soberi Shafii, menyifatkan bekas model Manohara Odelia Pinot sedang meracuni orang ramai dengan fitnah bagi mengaibkan suami dan mencemari Istana Kelantan," demikian bunyi berita di Utusan Malaysia, Selasa (2/1/2009).

Sebagian media lokal mengambil berita Mano dari lawam web media online Indonesia. Bahkan Kosmo, menjadikan isu Manohara sebagai headline dengan tulisan besar 'Manohara Lari Ke Jakarta'. Judul itu terletak di atas gambar besar Mano yang sedang melambaikan tangan dari dalam mobil dan gambar wajah Fakhry di samping kirinya.

Kosmo juga mengupas habis kisah Manohara dilengkapi biodata model cantik tersebut dalam dua halaman penuh.

Di koran lain, seperti Berita Harian mengangkat judul 'Isteri Kerabat Dakwa Didera Larikan Diri' dengan gambar Mano yang dicium ibunya Daisy Fajarina.

Harian Metro mengangkat tiga judul sekaligus 'Semua Fitnah', 'Istana Kelantan Enggan Komen', dan 'Kedutaan Anggap Dakwaan Melampau'.

Sementara The Star mengangkat judul 'Kelantan Prince's Wife Manohara in the News Again'. Dan New Straits Times mengangkat judul 'Manohara's Escape Gets All Attention.' Ngobrolin model cantik Manohara Odelia Pinot? Gabung di sini. (rmd/aan)

Tidak ada komentar: